ÅBY DRAGONS

A.K.A AFFE VS WALLE

Åbylåten

Kategori:

29 Maj.
Mycket hockey har runnit under broarna. Snart har allt runnit klart. För Dragons gick det inget vidare i år verken resultat eller prestationsmässigt. Som vanligt gör vi en stark vårsäsong. Men i år gjorde vi en ovanligt usel start på säsongen vilket tillslut inte gick att rädda. Vi var dock bäst på hela vår säsongen, med endast en plump i protokollet?!
 
Den hockey som är kvar just nu är Stanley Cup finalen. Ett av lagen som är med där är ST. Louise Blues. Om man är hockeynörd som jag också lyssnar på massa poddar och läser bloggar så har det varit väldigt mycket tjat om att St Louis har "Gloria" med Laura Branigan som sin "vinstlåt". Jag älskar ju all den typen av saker som kan länkas samman med ett lag och jag tror att detta också länkar samman spelarna med varandra. "Play Gloria" ska tydligen vara något som skriks ut så fort spelarna är ute på krogen tillsammans (källa, hörsägen).
 
Jag kom då att tänka på oss, de stola Drakarna. Varför har vi inte någon Åbylåt? Lite upprörd och väldigt bestämt skriver jag till Affe med denna min frågeställning. Han är då så vänlig att upplysa mig om att vi ju visst har en Åbylåt. Problemet med den är bara att den är väldigt dåligt marknadsförd. Jag hade ju exempelvis själv glömt av den. Frågan är hur många i laget som vet vilken det är (här borde jag självklart skicka ut en poll om hur många som vet vilken låt vi har. Vänta jag gör det. Ber om att få återkomma.)
 
31 maj.
Enkätsvaren är inne. Skräll att folk inte var seriösa. Glömde för en stund vilket lag jag spelade i. Jag hade i alla fall rätt i sak att det inte är helt klart vilken låt som är åbylåten.Det har kommit in riktigt usla gissningar/förslag.
 
Here i go again- Whitesnake
Delfinerna - Jävlarannamma
Nationalsången - Glenn Sandgren/Richard Dybeck
 
Inga av dessa var såklart det rätta svaret. Eftersom det både saknas och finns ett överflöd av kromosomer i laget så var vi ju tvugna att göra det enkelt när vi valde låt. Vi la därför upp det så att vi har i princip samma låt som vi har officiell "drink". Nu börjar ni fatta va. För alla har väl hört den fantastiska "Hot shot city" med David Hasselhof. Om inte så har ni det snart. Den kommer även att spelas efter varje vinst i framtiden efter det att vi kört raketen. Så passa på att öva in texten...
 
 
Ok här kommer texten som så klart är episk som allting som David Hasselfoff/Mitch Buchannon/Michael Knight gör...
 
When the sun goes down on a Saturday night
You will find her on the street
In her red ferrari with her top pulled down
You can feel, you can feel the heat
Got her motor runnin' and the wind in her hair
She ain't got nothing to lose
And her skin tight jeans
He'll be the wreck of a man
She will give, she will give you the blues
She will give, she will give you the blues
Cool it down now cool it down
11 o'clock we're ready to rock
11 o'clock yeah we ready to rock
 
Hot shot city on a Saturday night
We're gonna party down until the morning light
Hot shot city on a Saturday night
We're hotter than rock'n' roll
She's burning baby in my soul
Check it out, check it out
 
Let your hair down baby
We've been rocking all night
Now the sun's coming over the hill
We like to sleep all day, like to party all night
Our love is like red hot steel
Our love is like red hot steel
Cool it down now cool it down
11 o'clock we're ready to rock
11 o'clock yeah we ready to rock
 
Hot shot city on a Saturday night
We're gonna party down until the morning light
Hot shot city on a Saturday night
We're hotter than rock'n' roll
She's burning baby in my soul
Check it out, check it out
 
Hans goa snack finns ju inte med här i texten, men det är nästan behållningen i låten om du frågar mig. Kan se att Gunrup har eller kommer att dra den många gånger i framtiden...
 
Snart säsong. Väl mött.
 
Bloggarna.
Kommentera inlägget här: