ÅBY DRAGONS

A.K.A AFFE VS WALLE

Ett nytt grepp?

Kategori:

i Grekisk-romersk stil kopplar jag ett nytt grepp kring bloggen. Vi har ju fått in många nyförvärv. Många av dessa är från Bäcken. När jag gjorde ett tafatt comeback försök för många år sedan så hade jag en blogg som dokumenterade detta. Skrev om varje träning och min egen och andras prestation. Jag ska inte säga att jag var före min tid, men jag var fan inte efter i alla fall. En av spelarna som var med då och som har kommit som nyförvärv nu är Myran (Niklas Carlsson). Om jag minns rätt var han en flitlig läsare av bloggen. Nu har han letat sig in på abyhockey.se för första gången och hans helt sakliga, men ändå svidande första kommentar var: där var det dött. Jag tänkte därför råda bot och bättring på detta. Detta i samma läge som Direktör Pousard helt har slutat att skriva sina små fyndiga iaktagelser från våra träningar. Vilken form mina blogginlägg kommer att ta är oklart, men tanken är att försöka skriva något efter varje träning. Jag hoppas såklart att Direktörn snart gör comeback och att hans inlägg blir ett komplement till detta.
 
Så vad finns att rapportera från träningen sist. Ja, såhär såg lagen ut
 
Röda:
Ubbe
Lönnberg
Slätt
 
Sebbe
Emil
Halling
 
Walrot
Ivar
Schönander
 
Håkan
Pelle
Gundrup
 
Svarta:
Jens
Hansson
Ivdal
Bring
 
Adrian
Myran
Floddan
 
Bodin
Walle
Södden
 
Hjärtat
Pousard
Olle
 
Matchen slutade 4-3 till svarta efter att båda lagen omväxlande haft ledningen. Röda hade höjt sig sedan de senaste matcherna och svara var inte heller riktigt på tå.
Matchens delikatess var nog Myrans mål som Nilsson döpte till "det svåraste målet han släppt in". Hansson dansar på blå och smyger ner en ganska hård handledare till Myran som är placerad bredvid målet. Nilsson är skymd och verken ser eller hör skottpassningen och Myrans styrningen är klinisk stolpe-stolpe in.
 
Myran hade även en annan delikatess på gång där han försökte sig på en Kucherov. När jag konfronterade Myran med detta så var han svar. "Ja, men det hade jag inte behövt göra, och min styrning gick inte till Adrian utan till icing." Så kan det vara. No guts, no glory.
 
Matchen slutade som sagt med vinst för svarta. Målen denna träning.
 
Röda
Sebbex2
Ivarsson
 
Svarta
Bodinx2
Myran
Floddan
 
På torsdag är det en ny drabbning. Vem får gråta sig till sömns då!?
 
//Walle
 
 

KOMMENTARER:

  • #1 säger:
    2020-10-29 | 10:09:14

    Tycker Myran att hemsidan är död?? Då har han nog inte letat sig fram till de lite mörkare delarna.

    Svar: Hehe. Helt sant #1
    abyhockey.blogg.se

  • Slätt säger:
    2020-10-29 | 14:46:14

    Upprörande att bloggen inte tar upp det mål röda faktiskt hade i mål men som helt sonika och mycket upprörande viftades bort av Jensa W. Jag tror vi är många som ställer sig frågande till detta... 😂

    Svar: Jag har nog aldrig sett en flatare protest från röda laget. Det brukar skrikas och gapas och ställas upp för tekning i mittzon ibland bara om vi kommer innanför blå. så med en sån flat protest kan jag bara utgå ifrån att ni inte heller tyckte den var inne 😃
    abyhockey.blogg.se

Kommentera inlägget här: