ÅBY DRAGONS

A.K.A AFFE VS WALLE

Silly season del 1...

Kategori:

Det är ännu tidigt på silly season och det finns kanske inte så mycket att berätta om egentligen. Men några saker tycker jag ändå kan vara värt att nämna.
 
Vi har inte haft någon spelarflyjkt som vi vet om inför den kommande säsongen men sådan är ju å andra sidan något som många mörkar med in i det sista. Har jag då några nyförvärv att prata om. Nja, lite men ändå inte, eller kanske en del. Ja ni kommer snart förstå min osäkerhet.
 
Rena nyförvärv:
Under denna kategori så kan jag som vanligt såhär tidigt inte säga något med hundra procentig säkerhet, men jag har ett namn som har sagt att han är sugen att vara med. Han ska dock som så många andra i detta läget av livet bli pappa med allt vad det innebär. Men jag hoppas. Spelaren i fråga är Matte Skog. https://www.eliteprospects.com/player/13115/mattias-skog?awards-tab=league
Jag lärde känna Mattias under mina år som ledar i sommarhockeyskolan i Lysekli. Först var han med som elev och senare blev han ledare. En fantstisk människa rätt igenom var han på den tiden och jag tror inte det har förändrats. Skulle Mattias välja att vara med och köra så är det en grym förstärkning för oss. Matte skulle vara den som har gjort flest poäng på högre nivåer i Åby historia. Vi får se hur han klarar sig i fyran :)
 
Spelare som vi kommer få se mer utav:
Denna kategori tycker jag är desto roligare. Hjärtat har vi flera tillfällen och i olika forum sagt att han ska vara med mer i år. Vad det betyder och hur det sedan kommer bli i slutändan låter jag vara osagt. Men jag håller tummarna för att det blir så då Hjärtat är viktig både på isen, men kanske framförallt i omklädningsrummet där han bidrar med en go stämmning. Jag håller tummarna för Hjärtat.
 
Sedan har vi Älgen. Hans motivation har ju varit minst sagt sviktande det senaste. Efter en bejublad comeback för ett antal år sedan där han vann årets rookie till att året efter vinna poängliga, MVP etc så har hans närvaro försämrats drastiskt i takt med minskad motivation. Nu har dock Halling sagt åt honom att han inte kan sluta när han har tillgång till så bra utrustning (Älgen jobbar ju likt Halling på Bauer). Jag har pratat lite med Älgen och det verkar som om vi kommer så se mer av honom i år.
 
Någon som inte ha en sviktande motivation medn tyvärr hälsa är vår bjässe Emil. Nere på i stort sett alla träningar i år men efter jul så blev det bara pass i gymmet. Kroppsligen ska han vara återställd och vi får i Emil ett riktigt fint nyförvärv.
 
Aproppå dålig hälsa. Jag ligger på Direktörn för att börja stresstesta sin rygg. Jag har sagt att jag vill se honom på isen vid jul. Vi får se hur det blir med den saken :)
 
Vi har ju jagat en tredje målvakt rätt många år nu. Engelin som har varit nere med oss några gånger i år har känt att han inte vill komma in och ta någons jobb. Jag har pratat med honom och försäkrat att så upplever inte våra nuvarande målvakter situationen. Det verkar som om Jesper kommer vara med och köra i år och jag håller tummarna för att så är fallet. I Jesper får vi en målvakt som ändå varit semi-proffs och spelat på allsvensk nivå i Sverige. Förhoppningsvis borgar det för öl-lotteri varje match som Jesper står :)
https://www.eliteprospects.com/player/8332/jesper-engelin
 
Spelare vi tyvärr har fått tacka nej till:
Denna kategorin har vi inte så ofta. Men en ameriakan hörde av sig och vill "hjälpa oss med några matcher". https://www.eliteprospects.com/player/295261/daniel-triesler
Jag fick förklara för honom att träningarna är A och O hos Åby och utan dem är man inte mycket värd. Jag skickade vidare honom till Mölndal. Fick även lite rörligt när han gör några övningar, men kan inte ladda upp det här.
 
Ja, det är väl det från mig. Sedan hade väl Adrian tre bröder som skulle börja. Myran och Hedlund halva Bäcken anno 2017 och lite annat, men dessa spelare känns nästan ännu mer osäkra än de jag listat ovan.
 
På återhörande.
Kommentera inlägget här: